Ugrás a fő tartalomra

Bemutatkozás


Üdvözlöm!
Helstáb Laura vagyok, pszichológus, meseterapeuta, művészetterapeuta.


Mivel fordulhat hozzám?

Pszichológiai tanácsadás keretében változatos problémákkal kereshet meg, úgy mint:
  • szorongás
  • fiatal felnőttkor problémái (kapunyitási pánik, korai kiégés, párkapcsolati elakadás, útkeresés)
  • megfelelési kényszer
  • önbizalom
  • önismeret
  • énhatárok, nemet mondás nehézsége
  • kiégés
  • önelfogadás, szégyennel és bűntudattal való munka
  • családi minták megértése és feldolgozása
  • negatív gondolatok kezelése
  • stresszkezelés
  • kommunikáció
  • érzelemszabályozás

Szemlélet

Helstáb Laura vagyok, okleveles pszichológus. Elfogadás és elköteleződés terápiában (ACT), meseterápiában és művészetterápiában képződtem, emellett relaxációs technikákkal is dolgozom. Fő területeim a különböző szorongások, negatív gondolatok és érzelmek kezelése, megfelelési kényszer, kiégés, kötődés, családi mintákon való változtatás, az önismeret és az önbizalom kérdéskörei.

Szeretném a hozzám fordulókat abban segíteni, hogy egy olyan életet alakítsanak ki maguknak, amelyben a legigazibb önmaguk lehetnek. Ehhez fontos megtanulnunk a határaink meghúzását, az érzelmeink felismerését és megfelelő kifejezését – ementén idővel a szorongásaink is oldódnak, hiszen megtapasztaljuk, hogy biztonságban vagyunk önmagunkban, és autentikusak, felszabadultak tudunk lenni a kapcsolatainkban.

Hiszek abban, hogy a megfelelő kapcsolatokban gyógyulunk, képesek vagyunk újraírni a mintáinkat, és pont ezért olyan fontos számomra, milyen kapcsolatot alakítok ki a hozzám fordulókkal. A rendelő egy olyan tér, ahol szeretném, ha mindenki önmaga lehetne, és megélhetné az ezzel kapcsolatos elfogadást. Ez sokszor hosszú folyamat, melynek során arra törekszem, hogy minél jobban megismerjem azt, aki velem szemben ül, és támogassam őt önmaga elfogadásában és a saját megoldásai megtalálásában.

Nincs két egyforma ember és történet, és pont ezt szeretem annyira a munkámban: hogyha valakit hozzásegíthetek ahhoz, hogy a saját, egyedi útján legyen boldog.

Számomra boldognak lenni, harmóniát teremteni az életünkben nem azt jelenti, hogy minden “rosszat” elkerülünk, vagy megszüntetünk - ez általában nem is lehetséges, hiszen csak azt nem éri stressz, veszteség, vagy azzal nem történnek rossz dolgok, aki nem él. De tudjuk fejleszteni a képességünket abban, hogy biztonsággal átvészeljük az érzelmi viharokat, és mindig ki tudjunk kötni önmagunknál. Ha az életet a maga teljességében szeretnénk megélni, nem lehet kispórolni a negatív érzéseket: de megtanulhatjuk megszelídíteni őket, hogy ne a félelmeink diktálta, hanem az általunk választott úton mehessünk.

Rendszeresen foglalkozom a saját fejlődésemmel: mind szakmailag, mind személyesen igyekszem képviselni azokat az értékeket, amikben hiszek. Az egyik ilyen a munka-magánélet egyensúlyának fenntartása - a kiégés megelőzése és visszafordítása az egyik terület, amellyel foglalkozom: nem vállalom túl magam, hogy amit csinálok, azt maximális figyelemmel és lelkesedéssel tudjam tenni. Emellett fontos számomra a rendszeres mozgás, jóga, egészséges táplálkozás és elég alvás, mint prioritások, melyekkel kiegyensúlyozott tudok maradni a hétköznapokban.

Módszereim

- elfogadás és elköteleződés terápia (ACT)
- meseterápia
- művészetterápia

Az ülések során gyakran ötvözöm a tudatos jelenlét gyakorlatait a kognitív technikákkal, így az elfogadás és elköteleződés terápia (ACT), vagy a kognitív viselkedésterápia (CBT) módszereivel. Ez a keretrendszer megtanít máshogy viszonyulni a negatív gondolatainkhoz és érzelmeinkhez, valamint önmagunkhoz is.

A különböző akadályok feloldásában a mesék bölcsességére is támaszkodhatunk, melyben meseterapeutaként tudom segíteni a hozzám fordulókat. A mesék szereplői, eseményei és helyszínei leképezik azokat a belső énrészeket és akadályokat, amelyekkel küzdünk: a cél, hogy harmóniába kerüljenek bennünk, kapcsolódni tudjunk a belső segítőnkhöz, és a hősünk végül teljes életet éljen.

Számos mentális probléma gyökerét képezi az érzelmek és gondolatok elfojtása, és a hozzájuk kapcsolódó szégyen és bűntudat - felnőttként, a biztonságos teret megteremtve megtanulhatunk újrakapcsolódni saját magunkhoz, azokkal az új készségekkel, melyek segítik az érzelmeink és gondolataink feldolgozását, egészséges kifejezését. Ebben segítségünkre lehet a mindfulness meditáció, a tudatos jelenlét és lehorgonyzás technikája, a negatív gondolatok átkeretezése, az asszertív kommunikáció, az önreflektív írás, vagy a művészetterápia.

Úgy gondolom, a testünk aktív részese ezeknek a folyamatoknak, nemcsak a lélek, hanem a test bölcsességére is építhetünk a gyógyuláshoz. A testtel való kapcsolat kiépítése, az érzelmeink tudatosítása és felismerése támogat minket abban, hogy visszataláljunk valódi önmagunkhoz.

Szakmai életút

Pszichológusi végzettségemet az ELTE pszichológia mesterképzésén szereztem (2017), tanácsadás és iskolapszichológia szakirányon. Emellett elvégeztem a Metamoprhoses Meseterápia képzést, ahol Boldizsár Ildikó volt a tanárom, illetve a Katarzisz Komplex Művészetterápia módszerét is elsajátítottam. Ezután az érdeklődésem a kognitív technikák és a meditáció felé fordult, így találtam rá az Elfogadás és Elköteleződés Terápiára (ACT), melynek alapjait az IAOTH (International Association of Therapists) által akkreditált, angol nyelvű továbbképzésen sajátíthattam el.

3 év iskolapszichológusi munka után indítottam el a magánrendelésemet, ahol várom a hozzám forduló felnőtteket, fiatalokat. Emellett trénerként csoportokkal is foglalkozom, Erasmus+ facilitátorként angolul vezetek tréningeket segítőknek és ifjúsági munkásoknak a világ minden tájáról.

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Bejelentkezés

Személyesen Budapest XIV. kerületében, a Bosnyák téri Nyugvópont Pszichológiai Rendelőben, online pedig a világ bármely pontjáról várom pszichológiai tanácsadás keretében a hozzám fordulókat. Nyugvópont Pszichológiai Rendelő - Thököly út 176. A pszichológiai tanácsadásra való bejelentkezéshez kattintson  ide ! Hogyan zajlik a pszichológiai tanácsadás? Az 50 perces alkalmakon heti vagy kétheti rendszerességgel lehetőség nyílik az adott problémán való közös munkára, titoktartás keretei mellett. Az első alkalmak során a probléma körüljárása, ismerkedés történik, majd ezután szerződünk azokra a célokra, melyeken a kliens dolgozni szeretne. Vallom, hogy maga a kapcsolat legalább olyan gyógyító, mint a különböző pszichológiai módszerek, ezért fontos a szakember-kliens összeillése, ennek felméréséről is szólnak a kezdeti ülések.  Az elmúlt évek tapasztalatai rámutattak, hogy online is hatékony lehet a tanácsadási folyamat. Van pár szempont viszont, ami megfontolan

Elvonulás

"Vagyok, mint minden ember: fenség, Észak-fok, titok, idegenség, Lidérces, messze fény, Lidérces, messze fény. De, jaj, nem tudok így maradni, Szeretném magam megmutatni, Hogy látva lássanak, Hogy látva lássanak. Ezért minden: önkínzás, ének: Szeretném, hogyha szeretnének S lennék valakié, Lennék valakié. " Elfogadva, szeretve lenni: talán a legnagyobb motiváló erő az életünkben, és mégis egyben a belső, kritikus hangunk forrása is, mely a vállunkon ülve duruzsolja a fülünkbe: "Mi van, ha csalódást okozok? Tuti, hogy nem fogok megfelelni! Nem vagyok elég jó!". Félelmünk attól, hogy nem fogadnak el, nem felelünk meg, folyamatos teljesítménybe és megfelelési kényszerbe hajszol, és meggátol abban, hogy meg merjük mutatni magunkat. Szabadon kibontakozni, kifejezni a valódi önmagunkat, magunk mögött hagyva a belső kritikusunkat - erre hívunk, egy biztonságos térben és közegben. A modern világunkban, ahol mindig hasznosnak kell lenni, egyre kevesebb tér van a pihenésnek é